Klasa patronacka THULE – uczniowie Zespołu Szkół nagrodzeni!

Przedostatni rok realizacji projektu patronackiego dobiegł końca. Ostatnim punktem była realizacja projektu autorstwa firmy Thule Group. W ostatnich miesiącach uczniowie otrzymali zadanie, nad którym pod opieką instruktorów pracowali w grupach na terenie firmy THULE, a firma zapewniła im dojazd do miejsca odbywania zajęć. Ich głównym zadaniem było stworzenie makiety domu jednorodzinnego.

Wybór tematu projektu był nie lada wyzwaniem, jednak łącząc siły pedagogiczno – zawodowe nauczycieli i pracowników firmy Thule wybrano temat, który miał pomóc uczniom utrwalić ich doświadczenie z zajęć praktycznych. Klasa 3TE do której uczęszczają bardzo zdolni mechanicy i elektrycy miała za zadanie wykonanie stołu z profili aluminiowych, stalowego blatu oraz płyt służących za ściany makiety. Każda ze ścian służyła jako pomieszczenie z rozplanowaną instalacją elektryczną. Wszystkie zadania wykonywane były według projektu i wytycznych prowadzących. Uczniowie podzieleni zostali na cztery grupy po 5 osób. Po odbytym szkoleniu BHP oraz szkoleniu stanowiskowym przystąpiono do działania. W zakres prac przy budowie makiety wchodziły takie czynności jak montaż całej konstrukcji, montaż kółek do stołu wykonanie ścian z płyty OSB, rozmieszczenie wszystkich elementów instalacji elektrycznej w poszczególnych pomieszczeniach z uwzględnieniem podziału obwodów zasilających, montaż rozdzielnicy elektrycznej oraz wszystkich modułów, podłączenie całości, oględziny i sprawdzenie instalacji oraz wykonanie podstawowych pomiarów. Praktykanci oprócz klasycznej instalacji elektrycznej (RCD, wyłączniki nadprądowe, rozłączniki, ograniczniki przepięć, zasilacze, lampy, czujniki ruchu, automaty zmierzchowe, przekaźniki bistabilne, liczniki energii elektrycznej, wentylator łazienkowy),  musieli zmierzyć się z instalacją modułu radiowego do zdalnego otwierania bramy oraz zaprojektowaniem i podłączeniem sterowania silnika prądu stałego. Grupy oprócz zdobytych umiejętności montażowych oraz wiedzy technicznej zyskali doświadczenie pracy w grupach oraz liderowania i prowadzenia projektu. Wszyscy uczniowie wykazali się ogromnym zainteresowaniem oraz zaangażowaniem. Koniec pracy zwieńczony był nagrodzeniem najlepszej grupy oraz dwóch najlepszych uczniów z projektu.

7 czerwca podsumowano oficjalnie projekt,  wyłoniono i nagrodzono zwycięzców, są to: Mateusz Woźniak, Marcin Koszyk, Stanisław Nocuła, Jakub Jabłoński i Maciej Kasper.

 

Dwóch najlepiej ocenionych uczniów Jakub Mikler oraz Jakub Szlendak w ramach nagrody pojadą już w czerwcu do Szwecji i będą mogli zapoznać się pod opieką patrona z organizacją procesów produkcyjnych w Thule oraz zwiedzić przepiękne zakątki tego kraju.  Makieta została przekazana szkole i wzbogaciła bazę dydaktyczną w pracowni zawodowej.

Z ramienia firmy za projekt odpowiedzialni byli: Łukasz Klekota i ………………… natomiast inicjatorem i prowadzącym patronaty ze strony szkoły jest wicedyrektor Sylwia Brączkowska.